23 oktober 2008

Lädersoffa


Vi kom fram till att vi behöver en skön sjunka-ner-i-soffa för hela familjen, det blev en svart lädersoffa med divan.(!) Behändigt med svart läder när man har fyra pojkar i huset, vi har också haft vit Ikeasoffa som gick förvånansvärt bra då vi hade två barn men med två till blir det dubbelt upp med smuts. Vårt röda soffmöblemang har vi till salu, de är jättetjusiga och helt bekväma men nu njuter vi verkligen av vår megamjuka nya möbel!


Härligt blir det också att börja elda i plåtugnen igen när det blir frostigare dagar.

17 kommentarer:

Anonym sa...

Så snygg - och säkert skön! Lädersoffa och barn (eller klottande vuxna) är oslagbart, jag skulle inte byta tillbaka till tyg. grattis!

Anonym sa...

Åh, så snyggt det blev! Ett vackert rum med en skön mix av gammalt och nytt! Gillas! Kram Terese

Gnistrande snö sa...

Åh vilket härligt rum, jättefin soffa och vilken häftig tapet!

Underbar plåtugn, vilket vackert och värmande smycke. Har aldrig sett en sån ugn i verkligheten men det är lite spännande att den är gjord just av plåt.

Anonym sa...

de ser ju alldeles underbart ut hemma hos er. kanske ni kunde publicera flera bilder från hemmet så man ser helheten! många detaljbilder är också skoj!

Anonym sa...

Du tar så fina bilder! Soffan ser jättefin ut, hmm, en skön skinnsoffa, det låter toppen. Jag ser att tunnan från auktionen kommit till användning... visst är det den vid spisen? Är nyfiken på hur det går för er med huset! Kram Emma

sabina sa...

Vad bra den passar hemma hos er! Hade ni den när jag var dit?? Kommer inte ihåg faktsikt...

sabina sa...

faktiskt... :)

Anonym sa...

WOW! Soffan förvånar och förför! En verkligt cool konstrast till er övriga lika förtjusande inredning. Jag gillar skarpt!
Soffan ser underbart skön ut!
Jag drömmer oxå ofta o lädersoffa fast vi bara har två kids... är lagom trött på att tvätta överdrag ;)

En skön helg till er!
/ruffa

Lisa sa...

åh, vad snyggt. så läckert. Ni har verkligen stil. det är alltid lika roligt att komma hit och titta./monica

Anonym sa...

Fint!
Vet ju jag som sett den live:)
Ha en skön helg!

Kamomilla sa...

Här sprakar det i nymurade spisen också. Såå mysigt!
ha en skön helg.

Mamsell Lufolk sa...

Jättefin soffa! Passar ju perfekt i rummet och om den är skön dessutom så kan man väl inte önska mera. :-) Otroligt härligt rum, häftiga tapeter som jag aldrig själv skulle vågat välja, men jättejättejättefin helhet! Ni kan verkligen konsten att kombinera olika stilar till en perfekt helhet! Impressed! :-)

Maria sa...

Snyggt som bara den!!! och jag kan bara tänka mej hur lyxigt att inte behöva kolla vad barnen har i händerna när dom sätter sej i soffan.......

Mitt Egnahem sa...

Riktigt coolt. Ni har så skön blandning av både nytänkande och tradition... Och vacker plåtugn. Är det den finska motsvarigheten till den svanska kakelugnen tro...? Roligt att ni säljer Ottosons. Det är en härlig färg. Vi kan också erbjuda den. Den är verkligen pigmentrik. En burk är urtung! Kul också att ni på bloggen visar ert nuvarande hus. Blir nog perfekt att ha butik i. Tack förresten för mejlet, ska svara ngn dag när som helst nu... haha. Tiden bara rusar iväg! Visa gärna en närbild på Er häftiga tapet. Lycka till med alla pojkar o husbygge. Ser ut att bli Så fint. MVH Värmländska Mitt Egnahem

Nina sa...

jösses jag säger bara att det är första gången jag gillar att se en skinnsoffa ..
ni har verkligen fått till det bra ... mera bilder som en annan önskade !

kram/Nina

Admin sa...

Jättefin soffa, som gjord för mys. Gillar er blogg och alla små detaljer. Tack för att ni delar med er.

traducteur français anglais sa...

Härlig soffa!
Kram från Linda

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP