29 mars 2009

Kan själv, kalas och nya saker

Familjelivet, företaget och familjelivet snurrar intensivt vidare. Vi försöker färdigställa badrummet som första rum vid husbygget och funderar nu på wc stol och golvmaterial.

Vi har haft 6 års-kalas och snart blir det också 3-års kalas. Minstingen har också blivit stor och vill göra det mesta som storabröderna gör, bland annat slåss och äta själv (utan haklapp såklart).


Oj så vi väntar på att få flytta och få mera utrymme och samtidigt kunna förstora vår butik då vi flyttar ut.
Vi har många nya saker i butiken nu och det börjar bli lite väl trångt med utrymmet.

Så småningom kommer vi också att öppna vår webshop där en stor del av butikssortimentet kommer att finnas.

Till vänster tre snygga lampor och här nere bilder på några nya saker.




17 kommentarer:

klipposfia sa...

Ja intensivt kan man kalla livet med bygg och småbarn....men kul åxå:) Grattis till era födelsedagsbarn från oss alla!!! tänk vad åren går. Alltid svårt med val av material, men det går ju alltid att byta sen fast man kanske inte sku vila börja med det:) Många nya saker i butiken, borde komma en sväng snart! S:et skulle ju passa fint här....Ha det bra dit! så ses och hörs vi:)

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej
Vilken kille.
Jag har själv 4 snart vuxna barn och just de här ögonblicken när de bestämt vet att de kan själv är så underbara.
Aldrig trodde väl jag att jag skulle sakna kladdet.
Men det är mycket man saknar som man inte visste.
Vika fina saker ni har.
Jag kan inte nog beundra er för det underbara huset ni har satt upp och ert arbete.
Det är säkert jättejobbigt, men jag tror aldrig att ni behöver ångra er.
Tvärtom så skulle jag gärna ha gjort samma sak.
Jag formligen älskar timringar, gamla ruckel, gamla saker, fina gamla hus och allt vad där hörer till.
Dessutom tycker jag om själva renoveringen, eller snarare hur fint det blir när man är klar med olika projekt.
Lycka till.
Zara

Kamomilla sa...

Åh vad ni har det fint i butiken!! De där stövlarna är "to die for!"

Bygatan sa...

Vilka underbara saker!!

Lampfötterna var så fina, snygga utan lampskärm också;-))

Kram Lena

me and alice sa...

Åh vad mycket fint ni har!!
Har suttit och beundrat ert enormt stora arbete ni gjort med ert hus!!! Jisses vad vackert det är och vad helt underbart det kommer bli när det är klart!!!!
kram Susanne

Gnistrande snö sa...

Underbar bild!!!
Äta själv utan haklapp och slåss låter bekant ;-), fast det var ett tag sedan nu...Nu hittar de på annat bus och 'stolletyg' som Emil i Lönnebergas pappa brukar säga :-)

Massa fina grejer ni har i butiken, blir spännande med webbutik.

Lantliga drömmar sa...

Intensivt lever ni verkligen med allt ni har på gång!
Så många nya fina ramar ni fått in! Får nog ta mig ut snart igen ;)

Josefine sa...

Hej!
Jag har följt din blog sedan en tid tillbaka och tycker den är både matnyttig och mycket inspirerande. Alla fina saker du visar från butiken lockar alltid till att fixa iordning något här hemma. Avståndet är dock allt för långt för att få besöka butiken live, men nu när jag läser att det är dags för webshop jublar jag högt! Här finns en given kund:). Jag och min syter utbyter idéer genom vår gemensamma blog minsysterochjag.se du är hjärtligt välkommen att kika in.

Tre rum sa...

Det ser ut som om vi borde ta en tripp norrut!

Mitt Egnahem sa...

Vilken härlig och inspirerande tur till färgfabriken! Jag tror Skåne ligger ungefär lika långt från Värmland, som Finland... Sverige är lååångt. Jag har haft en tuff vinter m företag, lärarjobb o allt annat... Nu har jag bestämt att vi flyttar butiken hem till vår gård. Otroligt vilket stort sortiment ni verkar ha redan. Snygga o "kuliga" saker. Lycka till m webbutiken. Vilken rödhårig goding! MVH Mitt Egnahem

Lenas pysselgrop sa...

Tack för din kommentar!
Jag har faktiskt fått tag i ängelsmyckestillverkaren, det var nån på bloggen.fi som kände igen henne! Tänk va mycket fint som bloggvärlden för med sig!

Hörde ni haft besök härifrån trakten i er butik. Och nu har jag en trevlig liten kanna för mina band, jag gillade verkligen! Och det prickiga omslagspappret, jag bara måste spara det och hitta nån användning för det, precis sånt jag älskar!

Lantliga drömmar sa...

Ingen panik, du ska inte ta någon stress över ritningarna och funderingarna! Du ser på dem om du har tid, annars struntar du i det :) Inte värre än så! :)

Ha en skön helg!

Everyday living etc. sa...

Haha, vilken söt bild. Vilka fina bilder från butiken, mänga härliga saker.

Kikade igenom erat husbygge, vilket projekt och vad fint det blir. Många lyckönskningar med erat fortsatta arbete.

hoppas du får en fortsatt fin fredag.

hälsningar Linnéa

Designe sa...

Oj, så mycket fina saker! Kommer de att vara till salu alltså! Ser fram emot er webshop! Kul! Trevlig helg! Kram :)

En vit vardag sa...

Ojj! borde verkligen komma förbi butiken snart igen! Ni verkar ju ha hur mycket fina saker som helst! Du har föresten fått en utmärkelse av oss. Titta på vår blogg.

Ha ett riktigt trevligt veckoslut!

Handplockat sa...

Mums Ni har ju så mycket fint
ha en toppenlörda ...

H A N N A S - F O R M sa...

Så härligt ni har det...ett underbart levande, krativi och vackert hem...och vilka saker...tänk om man hade bott i närheten.

KRAM KRAM
Hanna

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP