18 november 2009

Bli historisk


(Bild: www.post-art.se)

Fick en kommentar i förra inlägget av en bloggare som låtit göra ett porträtt av sig hos post-art i 1920-tals stil. Tittade in på sidan och blev väldigt fascinerad. Konstnären Zigge Holmgren gör tidlösa porträtt utgående från egna bilder. Tänk så kul att utgå från tavlan i mitten och få den med egna ansikten, lite gladare miner skulle ju vara trevligt förstås. Det finns en hel del välkända porträtt att välja mellan. Inget går väl upp mot ett äkta oljemålat porträtt men vi lever ju på 2000-talet och inte 1800-talet och detta är definitivt en intressant kombination av de båda. Liksom med vårt husbygge där vi också sysslar med dessa kombinationer.

9 kommentarer:

eirikas sa...

Nämen så intressant!! Borde kanske 'tillverka' ett nytt bröllopsfoto a'la porträttet i mitten...

Ni var verkligen snygga i era festutstyrslar, kände inte igen dej men antog att det var du eftersom Kitti var på bilden bredvid (fick det bekräftat senare i inlägget...) Skulle ha velat närvara, men... Må väl kära du!

Lilla huset på prärien sa...

Vilket kul tips! Ska genast in och kika lite på sidan :)

J

Johanna Forsman sa...

Tavlor är alltid kul, får man dessutom en personlig prägel på dem så är det extra roligt.

Vad långt ni kommit med ert hus. Det blir superfint! Men så är ni ju proffs också ;)

Ha det gott!

Rut och Signe sa...

Ja, verkligen en häftig kombination. Just sådana bilder kan jag tänka mig att när någon vän fyller år kanske kan få sitt ansikte förevigat på detta sättet som en present. Riktigt läckert. Ha en bra vecka - Marie

Mamsell Lufolk sa...

Härliga, intressanta inlägg! Tjusiga 20-tals kalasgäster, fina porträtt, intressanta bygguppdateringar, finfin utsikt och mycket mer...

Karin Lindström sa...

Hej!

Tack snälla du för din rara hälsning om mina kuddar! Jag blir jätteglad.

Det var verkligen en bra ide han kommit på. Tänk vad man kan göra med datorerna (säger jag som är glad att jag klarar bloggen).

Jag trodde du hade lagt in en gammal bild från 20-talet och så var det du. Du såg verkligen tidstypisk ut, och vilket roligt tema. Tycker oftast det är 70 tal eller liknande fast det kan ju också vara skoj. Kanske inte riktigt lika stiligt som ert tema då.

Ha en det bra!

Kramar
Karin

Gnistrande snö sa...

Vilken rolig idé, spännande kombination.
Lämnade även ett litet spår i föregående inlägg :-)

Lena sa...

Ja känd int heldä igen dej på bilden först men sen klickade det att det var du,Kitti var lättare att känna igen:) ha det bra hälsningar Lena från purmo

Maria sa...

Hej! Vilket härligt hem och härlig blogg!!! Jag ramlade in här i förrgår och har suttit och läst ända till nu! (alltså suttit varje stund jag kunnat förstoss... =)
Så kul att se hur ni jobbar och bor (trots de stökiga bilderna du visade har ni ju himla fint! o vad kan man förvänta sig med 4 vildar! Jag har en hemma och det känns nog ibland =)

Du tar väldigt fina bilder! Och vad mycke fina saker ni har!!!
Jag önskar jag bodde i Finland och kunde komma och handla lite i er butik =)
kramar och lycka till med huset!

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP