24 september 2011

Stockholmstips?

Åker på Antik & Kuriosamässa med Hanna nästa helg. Har kikat på vintagekartan.se och Stockholmsguiden på Emmas designblogg men ni får i alla fall gärna tipsa om era favoritplatser som ni kan tänka er att vi gillar, dvs. ställen med gamla prylar, kläder och udda ting.

Vi lär ju förstås inte bli utan att göra under de två dagarna vi har på oss. Bara att plöja igenom mässan räcker säkert ett bra tag men om det är något man inte bör missa då man besöker Stockholm ungefär vart femte år så är vi glada över tips. Det är lite svårt att sålla, det finns ju ett visst utbud om man jämför med Purmo...

4 kommentarer:

Norrfrids Eija sa...

Har helt kopplat bort Stockholm numera, förr hade jag koll men inte längre. Men ha en skön resa ändå, mässan är sevärd så mycket vet jag!
Eija

Husmor Anna sa...

Beyond retro på söder är den bästa vintage klädbutiken enligt mig, om ni går dit rekomenderar jag ett besök på ett kafé i närheten, string café.

Ett annat ybermysigt fik är Sturekatten. Ni får googla om ni är intresserade.

I matväg rekomenderar jag den bästa Libanesiska restaurangen , Underbar. Johanna och Thomas med familj va också dit o blev väldigt nöjda. Men ni måste boka bord redan nu för d är ett omtyckt ställe.

Åh va jag också blir sugen att åka till sthlm. Ni ska ha så skoj och god skattjakt.

Skumpa och Spaljé sa...

Dusty Deco är en härlig butik att besöka på söder, hela söder är mysigt.
Rosendals trädgård, är också mysigt, härlig miljö. Zetas trädgård om man gillar trädgårdsmiljö...deras butik är också jättefin..

Lycka till resan.

Helena.

Anna sa...

Vilken otroligt härlig blogg du har! Me like!
Hit återkommer jag gärna! Bilderna på ACO:s produkter är urläckra!

Kramen

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP