23 mars 2012

Titta ut och titta in



Med solen kommer ivern att planera olika projekt, jag gick upp på den orenoverade butiksvinden och drömde en stund. Flugorna var i full gång.



Allt blir vackert i solen och jag bryr mig inte i att tvätta fönster. Det är en av många bra saker med gamla fönster, det bubbliga glaset gör att det inte ser helt bedrövligt ut trots att fönstren är väldigt smutsiga.



Så tittade jag på utsikten från vindsvåningen där hemma och funderade på de rum vi skall bygga där.



Och så gick jag ett varv runt huset, våra innerfönsterbågar är renoverade men bara fyra av ytterbågarna, de skall jag fortsätta med i sommar. På bilden syns ett renoverat fönster till vänster och ett orenoverat till höger.




Närstudie.

5 kommentarer:

Norrfrids Eija sa...

Säger detsamma, skitiga fönster är inte hela världen! Tar nu bara det värsta hundslicket när det börjar besvära och eventuellt helputs nu till våren...
Vilken skillnad det blir med renoverade fönster - ett drygt men lönande jobb!
Ha den bästa av helger!
Eija

Juanita sa...

Jag är inte heller ngn ivrig fönstertvättare... Tyvärr har vi inte gamla glas så våra ser tyvärr smutsiga ut! Får man komma på fönsterrestaureringskurs en dag i sommar? Kan inget men har nog ett o annat fönster på stugan som borde åtgärdas...

Rose Garden Malevik sa...

Njae.....det finns väl roligare nu på våren än att vaska fönster :)
fina ranunkler :)
å missa nu inte......

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

Förra veckan var det 110 fina bloggar .
Det är kul att vara med :)
VÄLKOMMEN
HÅkan

Anna sa...

Fönster är ju fantastiska! Extra underbara nu när vårsolen kikar in! Lovely!

Den sista bilden påminner mig om att jag också har lite fönsterrenovering att göra i sommar! Gjorde hälften av fönstrena förra sommaren men småfåglarna åt kitt hela hösten så det blir till att börja om!

Önskar dig en skön helg!

aHå sa...

har ni värmeglas i eller är det bara orginal-rutorna ? :) supernyfiken då vi själva funderar på en gammal herrgård :)

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP