01 augusti 2012

Gubbar och mott


Jordgubbarna rodnar som bara den och det är roligt att varje dag fylla skålen med nya!



Vi har inte ännu hunnit satsa så mycket på trädgårdsodlandet men har i alla fall ärter, spenat, rucola och några andra salladssorter. Planer på ett större växthus med grillmöjligheter, bär, örter och en mer organiserad trädgård finns men lär nog inte bli förverkligad på ett bra tag. Våra små odlingslådor ihopradade av gamla stockar får tjäna oss tillsvidare.



Vi har tre krusbärsbuskar, fulla av bär, de var också fulla av blad tills jag en dag märkte att alla blad var försvunna och det kryllade, verkligen kryllade av gröna små maskar som höll på att tugga i sig allt och väva in bären och äta upp dem. Krusbärsmått googlade jag mig fram till, så det blev till att plocka mask i någon timme och skölja av buskarna och som tur är verkar saneringen ha lyckats.







5 kommentarer:

Anonym sa...

Tack fö tipset me de fina gamla stockarna som trädgårdsland ! Den ide´n knycker jag ti nästa år ! stockar finns redan här ! Nice ! Carin

Kamomilla sa...

Oh så fina jordgbbar- rena mönsterexemplar!

Gabriella sa...

Underbart med alla bär!

Ninette sa...

Jag drömmer om ett större växthus, men vi har inte plats på vår gård - det låter helt underbart med ett där man till och med kan grilla! Vi har massor av ohyra på våra växter i år, säkert pga den våta sommaren gissar jag... Hoppas nästa sommar blir bättre

maria sa...

Jag (som inte ens gillar jordgubbar) tycker det ser gott ut på bilerna! *härligt*

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP