01 januari 2014

Gott nytt år!

Jul- och nyårsfirandet börjar se sitt slut, jag har fotograferat en del som vanligt men mest har det blivit ögonblicksbilder av släkt och vänner som passar bäst för familjealbumet. I går kväll fick pojkarna skjuta några raketer och jag och Lisa tittade genom fönstret. Vädret i år är ju mycket snöfattigt så januarikänslan infinner sig inte riktigt men man slipper snöröjningen i alla fall.


Andra år har det varit betydligt mera vintrigt. Januari 2010 var det kring minus trettio grader och gnistrande iskristaller i träden.


Snödrivorna var höga.


Januari 2011 fanns det också rejält med snö.


Tydligen också i januari 2012 då den här höga snögubben byggdes. Några snöfoton från januari 2013 hittade jag inte, antagligen på grund av att jag var höggravid och säkert satt inomhus hela tiden och åt choklad.


Så här grönt och grant är det hos oss i dag, nyårsdagen 2014, färgglatt nytt år till er alla!

3 kommentarer:

Lantliga drömmar sa...

Gott Nytt År till er med!
Vi får hoppas det kommer lite snö och kyla snart, för "sommarbilden" du visar längst ner passar sig inte riktigt i januari tycker jag! Föredrar de snörika vinterbilderna! :)

n o r d i n g å r d e n sa...


Nog för att det var vackert med det frostiga vita men jag röstar för sista bilden, såååå praktiskt för mej, både privat och i jobbet :) TACK för all inspiration under året, DU är fantastisk, vilken stilkänsla!!!!!!! Gott Nytt Inreadarår Bloggkollega!!

Norrfrids Eija sa...

Gnistrande iskristaller, drivor av snö och vila åt naturen under snötäcket var ju en stor anledning till att vår familj flyttade norrut. Nu är jag allt lite snopen och bekymrad över den knepiga "vintern" vi har. Snöröjning är också en del av familjens inkomst men i år lär den utebli tråkigt nog. Nåväl, ett färgglatt gott nytt år till Lundagård! Ni är helt fantastiska!

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP