11 mars 2015

Ylle och Bach

För ett tag sedan köpte jag en färgglad yllebonad på loppis som troligtvis har blivit maskintvättad, tovat ihop sig och passar nu bra som en matta i barnrummet ihop med färgstarka kuddar.


Annan loppisinköpt färgglädje är de här tjusiga yllebyxorna som troligtvis är hemstickade, namnmärkta med en tygetikett och kostade en euro vid Drängstugan i Purmo. Skorna köpte jag i somras men de är tyvärr för små, det står 3/37, normalt har jag 36 men de här känns som en liten 36:a, är någon intresserade av att köpa Aaltonens läderkängor, maila mig. Min charmiga också loppisinköpta Bachmålning med mustiga färger och krås tyckte jag också passade in i bilden.


Här är en yllekappa, klänning och skor som jag har köpt år Lisa, de är alla alldeles för stora än men jag har alltid haft en låda dit jag sätter barnkläder att växa in i. Hittar man tidlösa klassiker för en euro tycker jag man kan slå till. Inför en ny säsong brukar vi alltid titta i lådan om det finns något nytt passande plagg som gör att man inte behöver köpa nytt.

3 kommentarer:

Textil och sånt sa...

Tuffa byxor, dem gillar jag och tänk vad Lisa kommer att bli söt bara hon växer på sig lite till!
Birgitta

klipposfia sa...

vilka coola brallor!...kanske ny kurs i MI till hösten..."sticka dina egna tights";) Hoppas livet lugnat sig nu lite med allt vad du hade på G för ett tag sen! kram till er alla!

Sara sa...

Wow vilka coola byxor!! Vill sticka ett par på direkten.

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP